FAQ zwemschool

FAQ zwemschool

Veel gestelde vragen over de Mechelse zwemschool

Hoe komt het dat mijn kind soms een andere lesgever heeft?

Het kan zijn dat onze vaste lesgevers om één of andere reden niet aanwezig kunnen zijn (ziekte, professionele bezigheden,...). Wij opteren er daarom voor om valabele vervangers aan te duiden. Op die manier blijft de continuïteit gegarandeerd en krijgt je kind ook dan een kwaliteitsvolle les! De vervangers worden uitvoerig gebrieft en komen niet onvoorbereid toe. Het spreekt voor zich dat we die vervangingen tot een minimum proberen te beperken.

Mijn kind is volgens mij niet doorgeschoven omdat hij/zij niet aanwezig was tijdens de evaluatie-les. Wat moet ik nu doen?

Uw zoon/dochter wordt permanent geëvalueerd. Het oordeel van de lesgevers is dus gebaseerd op meerdere lessen. Indien u toch vragen heeft over de vorderingen van uw zoon/dochter kan u steeds de coördinator, Pieter-Jan aanspreken.

Wat als mijn zoon/dochter niet op het afgesproken uur naar de zwemles kan komen? Mag hij/zij dan een uur vroeger of later komen?

Wisselen van uur kan enkel in uiterste nood! Al onze zwemgroepen zitten in principe aan hun maximum aantal zwemmers. Indien men wisselt, worden de groepen te groot en kan de kwaliteit van de les daaronder lijden. Indien u uitzonderlijk van uur wilt veranderen moet u dit steeds navragen bij de coördinator.

Mijn badmuts is kapot of verloren, waar kan ik een nieuwe kopen?

Badmutsen zijn te verkrijgen aan de kassa van het zwembad tijdens de uren van de zwemschool. De kostprijs van een badmuts is € 2,5.

Ik ben mijn kaart thuis vergeten. Wat moet ik doen?

Indien u uw kaart thuis vergeten bent, moet u dit melden aan de kassa van het zwembad. Zij zullen uw aanwezigheid registreren en u vervolgens binnenlaten.

Ik ben mijn kaart kwijt, waar kan ik een nieuwe kopen?

U kan een nieuwe kaart bekomen aan de kassa van het zwembad en dit tijdens de openingsuren van het zwembad. De kostprijs van een nieuwe kaart is € 2,5, de gegevens worden dan naar uw nieuwe kaart gekopieerd.

In welke kleedkamer moet mijn zoon/dochter zich omkleden?

De kleedzaal waar uw zoon/dochter zich moet omkleden staat aangegeven bovenaan de groepsindeling. U kan deze steeds terugvinden in de info-kast in de hal van het zwembad.

Mag mijn zoon/dochter zelf het zwembad betreden?

NEE, dit is ten strengste verboden en dit om de veiligheid van de kinderen te kunnen garanderen. De lesgevers halen de kinderen op in de kleedkamer en brengen hen na de les terug.

Indien u toevallig een beetje te laat bent, kan u eventueel één van de redders aanspreken om uw zoon of dochter tot bij de groep te brengen.

Gelieve de ongeschoeide zone NOOIT met schoenen te betreden.

Zit mijn kind in de juiste groep?

Tijdens de eerste les onderwerpen we de kinderen aan een aantal doelgerichte testen om hun niveau te bepalen. Sommige kinderen laten niet meteen al hun kwaliteiten zien en het kan dus zijn dat we na een paar weken de groepen nog lichtjes wisselen. Het is belangrijk dat elk kind op zijn of haar niveau zit en op die manier het snelst vooruitgang kan boeken. Na 5 lessen maken we sowieso een tussenevaluatie en kunnen de groepen eventueel herschikt worden. Indien u toch nog vragen heeft kan u steeds de coördinator aanspreken.

Mijn kind heeft de opleiding schoolslag doorlopen, krijgt hij/zij een diploma?

Indien uw zoon/dochter de opleiding schoolslag of crawl heeft beëindigd, heeft hij/zij recht op een diploma. U kan deze aanvragen aan de kassa van het zwembad tijdens de uren van de zwemschool.

Webdesign by

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x